Søkemotoroptimalisering

Er SEO en god investering?

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å optimalisere selskapets nettsider for å rangere best mulig hos søkemotorene på nett. Mer spesifikt går SEO altså ut på å oppnå organisk eller naturlig trafikk på søkemotorene (Google & Microsoft) og er det rimeligste tiltaket for økt synlighet og trafikk. Det betyr ikke at SEO ikke er ressurskrevende og ønsker du resultater på dette området kreves det en strategisk tilnærming og ukentlig arbeid med de ulike komponentene som “bor i” i SEO.

Vi vil at søkemotorene skal foretrekke din side fremfor andres. Det finnes mange grep som bør gjøres for å oppnå dette – men det er viktig å ha i bakhodet at innholdet først og fremst  skal treffe målgruppen din. Dersom du ikke er synlig på Googles førsteside, er sjansen stor for at du ikke synes i det hele tatt – dette forteller deg kanskje noe om hvorfor SEO er så utrolig viktig.

Content is king

Innholdet på nettsiden din er det som avgjør hvordan du rangeres når noen søker etter produktene eller tjenestene du tilbyr. Så enkelt og så vanskelig.  Men hvordan defineres egentlig innholdet på en side? Innholdet består både av tekst, design og bilder – som alle spiller en rolle, med teksten på første plass som det aller viktigste å jobbe med. Teksten din skal svare på det kundene lurer på, være lesbar og ryddig fremlagt og bildene skal være relevante for tekstens tema.

Er du nysgjerrig på hvordan du kan øke lønnsomheten din på nett ved hjelp av SEO?
Vi hjelper deg med å avdekke og definere ditt SEO-behov og kan bistå med strategisk- og teknisk SEO, søkeordsanalyser og innholdsanalyser.

SEO-Tjenester vi tilbyr

Søkeordsanalyse

Analyse av kundereise

Lokal SEO

YouTube-SEO

Teknisk SEO-Audit

Innholdsproduksjon

SEO-kurs for bedrifter

TikTok-SEO