Bing it - Uutnyttet kraft for norske annonsører
I den digitale markedsføringsverden har Google Ads vært kongen av konverteringer og inntekt. Nå det er på tide å rette oppmerksomheten mot en annen spiller; Bing Ads (eller Microsoft Advertising om du vil).
Annonserer du ikke på Bing, er dette et perfekt tillegg i kanalmiksen. Bing Ads er et ideelt valg for deg som søker å nå en kjøpekraftig målgruppe i Norge, en gruppe som aktivt søker etter produkter og tjenester du tilbyr.
Med 20 millioner månedlige søk i Norge, gir Bing Ads tilgang til en betydelig mengde relevant trafikk fra en kjøpesterk målgruppe med høy intensjon.
74% av alle søk kommer på Bing i Norge, kommer fra desktop. De mest aktive på Bing, er voksne med familie og med høy inntekt og høy kjøpekraft.
Fordelingen menn/kvinner er 50-50. 64% av alle søk er de under 45 år og 28% av den daglige søktrafikken kommer fra de som ligger i topp 25% på inntektstoppen i Norge.
Mindre konkurranse = lavere kost og mer trafikk
Bing er, og kommer fortsatt til å være lillebror en lang stund fremover, men dette gir fordeler for deg som annonsør. Det er veldig få annonsører som annonserer på Google, som i tillegg annonserer på Bing. Det vil si at det ikke like stort trykk i auksjonen, som igjen leder til lavere klikkpriser og flere ender opp med å klikke på din annonse. Kort fortalt er det mindre støy (annonsører) og enklere å ta en høy posisjon i Bing.
Klikkpriser og klikkrater på Bing i Norge
Bing genererer 20 millioner månedlige søk i Norge, og gir oss dermed tilgang til en betydelig andel relevant trafikk.
74% av søkene gjøres fra desktop, og Bing brukes hovedsakelig av voksne med familier og høy inntekt.
Kjønnsfordelingen blant Bing-brukere er jevn, og 64% av brukerne er under 45 år.
28% av daglig søktrafikk kommer fra de øverste 25% på inntektstoppen i Norge.
Bing hviler ikke
Bing jobber konstant med forbedringer og har flere spennende endringer på gang. De fokuserer nå på bildeannonser for å forbedre brukerengasjementet og klikkratene. Bing forbedrer også shoppingmulighetene, med fokus på feedbaserte annonser som produkt- og vertikale annonse
Det jobbes også iherdig med å forbedre shopping-mulighetene på Bing med søkelys på feedbaserte annonser, inkludert produktannonser og vertikale annonser, for å imøtekomme brukerintensjon. Har dere en nettbutikk og annonserer med shopping-annonser på Google, anbefaler vi at dere også implementere feedet på Bing for å synliggjøre varelageret deres der.
Nytt liv med Bing Chat
Bing Chat har gitt nytt liv til Bing, med over 100 millioner aktive brukere og 1 milliard «AI-samtaler» siden lanseringen i mars 2023.
Etter lanseringen av den nye og forbedrede Bing, har vi sett en imponerende 64% økning i visninger på Edge for mobile enheter, med betydelig vekst over forskjellige markeder og demografiske segmenter. For annonsører i Norge representerer dette en unik mulighet til å engasjere seg tidlig, dra nytte av mindre konkurranse og oppnå lavere klikkpriser. Ved å tiltrekke seg rimeligere trafikk mens konverteringsrate og gjennomsnittlig ordreverdi opprettholdes, kan annonsører forvente en forbedret fortjenestemargin.
ROAS (Return on Ad Spend) er direkte påvirket av tre nøkkelparametere: kostnad per klikk, konverteringsrate og gjennomsnittlig ordreverdi. En forbedring i en av disse, mens de andre forblir stabile, vil naturligvis føre til en økning i ROAS. Bing tilbyr en unik mulighet til å oppnå lavere klikkpriser, og med en målgruppe som er kjøpesterk, er det stor sannsynlighet for forbedring i både konverteringsrate og gjennomsnittlig ordreverdi. Våre kunder opplever fremragende resultater på Bing, og selv om plattformen ikke matcher volumet til sin større konkurrent, er det ingen grunn til å overse verdien av målrettet trafikk fra en kjøpekraftig demografisk gruppe.
For de som allerede oppnår gode resultater med Google, anbefaler vi å replikere denne suksessen på Bing ved å etablere en tilstedeværelse der også. Vi foreslår å sette opp et samlet budsjett for Google og Bing, og allokere midler på tvers av kampanjer og konti basert på prestasjonen mot de KPI-er du har satt som annonsør.
Ta Spranget, Bing er blitt hot
Bing Ads har våknet til liv, og det er på tide å benytte seg av den uutnyttede kraften for norske annonsører. Ved å omfavne Bing Ads kan du nå en kjøpekraftig målgruppe som er mer engasjert med annonser og mer tilbøyelig til å handle online. Med vår ekspertise og fokus på å maksimere dine resultater, er suksess bare et Bing-søk unna.
Søk-spesialister med lang erfaring
Brist har over 20 års erfaring med å optimalisere søk-kontoer på både Google og Bing Ads i Norge og globalt. Vi jobber med store norske kunder, små og mellomstore kunder og Start-Ups. Hos Brist er det kun seniorspesialister som optimaliserer kontoene for våre kunder. Med vårt erfarne team ved roret, kan dere være trygge på at vi tar vare på deres konto for å sikre maksimal avkastningen for angitt budsjett.